Today is the day!

Yes! Idag kör vi! Idag är dagen då jag ska förändra välrden, mig själv eller åtminstonde något!?
Hur ofta kommer inte den känslan egentligen? Den där peppen, all energi riktas mot någon som känns vettigt, nästintill livsavgörande. Hur många kvällar somnar du med känslan om att imorgon, då jäklar ska du minsann börja.. äta nytttigare, börja träna, sluta röka/snusa eller helt enkelt ta chansen? Helt älrigt alltså?
 
För mig så är det ofta. Och nu på senaste tiden har jag den känslan nästan varje kväll, att imorgon då jäklar. Eller när jag vaknar, att idag ska jag minsann... !! Men likafullt rullar vardagen på som vanligt. Jag började stark för någon vecka sen med att dra igång appen på telefonen som räknar kalorier och hur mycket jag rör på mig. Men en app får mig inte till gymmet, eller ut och gå. En app sätter inte stopp för vad jag får och inte får äta. En app gör bara inte det.. Tyvärr. Men i söndags insåg jag att nu jävlar får det vara nog. Jag orkar inte gå och bära runt på den här vikten längre. Jag vill få på min nya kavaj den här säsången. Jag vill få på mig dom där kläderna, och inte gå runt som ett svullo längre. Efter snabba och inte alls eftertänkta tankar och prat med Malin så blir det nu LCHF.. Som jag har varit emot det. Men jag bestämde mig iallafall för att testa. Pasta och potatis är jag ändå inte så förtjust i, så varför inte. Och sockret behöver jag bli av med, shit vad jag trycker socker annars.. Så måndagen blev en lätt inkörning, äta ett skrov till lunch och inse att min mage inte klarar av det (som tur är) och sen dricka smoothie till middag (jätte bra middag.. NOT). Och sen då äta vanligt på jobbet på tisdag med vofflor (återigen inse att magen inte mår bra av det heller). Och sen blev det bra middag med blomkålsmos och lövbit med persiljesmör (och hur mådde magen?? JÄTTE BRA). Och gott var det också. Så nu ska jag tömma kylen hemma och föra den lilla vanliga sockermat till mamma och pappa.
Jag måste även läsa på lite vad jag får och inte får äta, ska och inte ska. Bra recept så jag inte ledsnar osv. Turkisk yoghurt blev en förvåning, det var ju gott btw!
Jag ska ta och baka lite hårdbröd när jag kommer hem, så det finns..
 
Och nu är det snart lunch.. Mmmm jag ska bjuda mamma på gårdagens middag. Tror hon blir förvånad om hur gott det var. Och så ska jag även inhandla lite frukost till jobbet, så det finns. Frysta bär och turkisk yoghurt blir super.
 
Ja och mitt mål då? Hade tänkt bli av med sådär 25 kg kanske, 20 kg och jag är nöjd! Första målet är då att nya kavajen ska passa. Och sen mina gamla ridbyxor! Och jeans + övriga kläder som nästan är oanvända. 2 eller kanske 3 storlekar ner.. Och!! glöm inte bättre kondis, kanske att jag kan ta mig ut och springa om 10 kg..
Och att jag ska kunna äta bröd, pasta, potatis osv i mindre mängder sen. För jag tror inte att jag för alltid vill leva efter lchf. Utan vill kunna äta lite allt möjligt men med måtta.. För det går väl??

Kommentera här: